Leren in tijden van corona

Van Iran tot Bolivia: meer dan 225 miljoen kinderen volgden in de afgelopen maanden thuisonderwijs. Mede dankzij uw steun!

Amal (16) woont in de Syrische stad Homs. De coronacrisis maakte haar leven niet wezenlijk anders. Ze zat daarvoor ook al thuis, omdat ze volgens de onderwijzers vanwege een spraakgebrek niet mee kon komen op school. Pas vorig jaar kwamen artsen erachter dat ze problemen heeft met haar gehoor. Amal heeft een flinke ontwikkelingsachterstand, maar is een groot tekentalent. Ze volgt online lessen en tekent prachtige portretten en wenskaarten. Met hulp van UNICEF kreeg ze een hoorapparaat en nu zegt ze elke dag het alfabet op en oefent ze de woorden die ze ondanks alles toch heeft geleerd.

This video has been disabled until you accept marketing cookies.Manage your preferences here or directly accept targeting cookies

Arhaan (6) woont in New York. Hij maakte een filmpje toen hij niet naar school kon. Arhaan vond het best lastig om altijd keurig zijn huiswerk te maken. Want je kunt leukere dingen doen. Met lego spelen of limonade maken, bijvoorbeeld.

Yedidiya en Semretemedhin volgen in Ethiopië hun lessen via de radio, een initiatief van de overheid in samenwerking met onder meer UNICEF.

Som Patel (6) neemt in de Indiase deelstaat Gujarat samen met zijn vader Abhishing een lesboek door.

Joaquin (12) volgt wiskundeles. In Bolivia is het aanbod van online onderwijs nog dun gezaaid.

Sarina (10) uit Iran besteedt een paar uur per dag aan haar schoolwerk. Zij kan lessen van haar onderwijzers bekijken op een tablet. Helaas hebben niet alle leerlingen in haar klas toegang tot internet.

Bekijk meer resultaten in het kader van de coronacrisis

1 op de 3 kinderen kan geen afstandsonderwijs volgen

UNICEF maakt zich zorgen om zeker 463 miljoen (ofwel één op de drie) kinderen die geen onderwijs op afstand kunnen volgen, bijvoorbeeld omdat ze thuis geen internetverbinding hebben.

Was dit interessant? Deel het!